Ja älskar mitt jobb........

Kan du säga samma sak?? Ne de e ju frågan!! Det blir vad man gör det till.

På mitt jobb så torkar ja skit, ja blyter blöjer, ja duschar folk, ja är med dom och deras anhöriga jämt, jag lär känna generationer, jag ser till att dom får i sig näring, ja finns där när dom behöver prata, det är mig dom skäller på, det är jag som pushar dom hårdare o hårdare!! På mitt jobb kan ja göra en skillnad, min omtanke kan få dom o leva flera år till så just därför så älskar ja mitt jobb!! De kan vara helvete i bland men de e bara o ta allt med ett leeende på läpparna o svara" det är klart jag kan" eller " det är ingen fara gumman/gubben" så löser sig allt:) 

Ni tror säkert ja e galen o bara blarar på, men så mkt uppskattning som jag fick i dag så kan ja inget än att skriva att ja älskar er mina tanter o gubbar:)




Nu blir de bara o slappa, skriver ett litet inlägg eftersom ni såååå längtar haha


seee ya

Kommentarer
Postat av: Pia Börjesson

Halloj gumman!



Blir så varm i hjärtat när jag läser dessa rader :o) Jag är en av dem som oxå kan säga att jag stormtrivs med mitt jobb, vi gör ju nästan samma sak ;o) Härligt när unga människor brinner för att arbeta med människor som många gånger är det svåraste arbete man kan ha.. En famn full med rosor till dig min unga dam för ditt sätt att se på hur just du kan fögylla tillvaron för en äldre person som har så mycket att ge tillbaka efter ett långt liv.. För hur gamla vi än blir så har jag efter lång erfarenhet lärt mig att den unga själen alltid lever kvar, den blir vara visare och visare med åren..



Kramisar från Pia ;o)

2010-01-20 @ 10:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0